Lufthansa-TaxiBot: Környezetkímélő gurulás Frankfurtban

2015 február 24. | Szerző: |

Környezet- és költségkímélő megoldást mutatott be a Lufthansa Group és az Israel Aerospace Industries (IAI) a légitársaság által 2015. február 19-én, Frankfurtban megrendezett sajtótájékoztatón. A TaxiBot névre keresztelt technológiának köszönhetően az induló repülőgépek hajtóműindítás nélkül gurulhatnak a termináloktól a futópályák várópontjának közelébe, jelentősen csökkentve a gépek által okozott zajterhelést, légszennyezést és nem utolsó sorban az üzemanyag-fogyasztást. Megnéztük és ki is próbáltuk a TaxiBot működését.


Mi az a TaxiBot és hogy működik?

A repülőgép-hajtóműveket nem a földi gurulásra, hanem az utazómagasságon történő működésre tervezték, azok a földi gurulás során nem működnek igazán hatékonyan. A nagyobb és forgalmasabb repülőtereken – mint Frankfurtban is – a repülőgép-állóhelyek elhagyása és a felszállás között akár 10-20 percig is gurulhatnak és várakozhatnak a repülőgépek, melynek során egy Boeing 737-es akár 50-100 kg üzemanyagot is elégethet – mondta el Peter Unger, a Lufthansa LEOS ügyvezető igazgatója.

Tovább olvasom >>>

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció




Blogkövetés

Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.

Az adatkezelés további részleteiről itt olvashatsz: Felhasználási feltételek és Egyedi adatkezelési tájékoztató

Üzenj a blogger(ek)nek!

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!